2023 yılı Şubat ayında Serdar Akbaş tarafından kurulan Spark Group, kısa sürede sektörde güvenin ve çözümün simgesi haline geldi. Genç yaşta iş hayatına sahada çalışarak atılan Serdar Akbaş, karşılaştığı zorlukları birer tecrübe olarak görüp vizyonunu bu temeller üzerine inşa etti. Sermayesi değil, fikri güçlüydü. Bugün gelinen noktada, Spark Group yalnızca bir şirket değil, aynı zamanda bir güven markası olarak öne çıkıyor.
Başarı bilgiyle değil azim ve vizyonla oluşuyor
İş dünyasına genç yaşta sahada çalışarak adım atan Serdar Akbaş, “Hayatın içinden, zorlukların tam ortasından gelen biriyim. Bu süreçte gördüm ki, başarı çoğu zaman bilgiyle değil azimle ve vizyonla ve aynı zamanda doğru insanlar çevresinde oluşuyor” diye ifade ediyor.
2023 yılında Spark Group’u kuran iş insanı, başlangıçta dev bir sermayesi olmamasına rağmen, güçlü fikirleri ile bu yola girdiğini belirtiyor; güvenilir, çözüm odaklı ve hızlı aksiyon alan bir hizmet sistemi kurmak.
“Bugün Spark Group’un geldiği noktaya baktığımda, bunun sadece bir şirket değil bir güven markasına dönüştüğünü görmek büyük gurur veriyor” diye ekliyor.
Araç kiralama ve pek çok alanda profesyonel hizmet seçeneği
Firmanın faaliyet alanları ile ilgili konuşan Akbaş; “Ana hizmet alanımız araç kiralama. Ancak, müşterilerin farklı ihtiyaçlarını karşılamak için güvenilir iş ortaklarımızla birlikte gayrimenkul alım-satım, sigorta danışmanlığı, yedek parça temini ve araç değer kaybı süreçlerinde profesyonel hizmet sunuyoruz. Amacımız, bir müşteri farklı ihtiyaçları için farklı yerlere gitmek yerine Spark Group çatısı altında pek çok hizmete ulaşabilsin” diyor.
Doğru kriz yönetimi ve çözüm odaklılık sektördeki farkımız
Kurumsal yapılarının temelindeki dört ilkeden bahseden Akbaş, “Güvenilirlik, çözüm odaklılık, kriz yönetimi ve hızlı aksiyon alma yeteneğimiz bizi öne çıkarıyor. Müşteri bizimle çalıştığında bilir ki, bir sorun olduğunda yanında Spark Group var.”
Hizmet çeşitliliğinin yönetiminin zorluğu ile ilgili sorulan soruya ise “ Biz bu hizmetleri dağıtmıyoruz, entegrasyonla sunuyoruz. Her alanın uzman olan iş ortaklarımızla sistemli ve kontrollü çalışıyoruz. Böylece müşteriye tek noktadan çok yönlü bir hizmet sağlıyoruz. Bu yapı, hem müşteri memnuniyetini artırıyor hem de sadakat yaratıyor” şeklinde yanıt veriyor.
Geniş filo kiralaması ile gelen dönüm noktası
Kurumsal bir firmanın geniş filo kiralaması için onları tercih ettiği gün, Spark Group’un da dönüm noktası olmuş. “O görüşmede bana, kurumsal bir dev değilsiniz ama verdiğiniz güven bunu fazlasıyla hissettiriyor dediklerinde, firmamızın araç değil itibar da sağladığını anladım” diyor.
Spark Group’un kısa ve uzun vadeli hedefleri neler?
Kısa vadede operasyonel süreci daha dijital hale getirmek ve müşteri memnuniyetini maksimuma çıkarmak istediklerini vurgulayan Akbaş, “Uzun vadede, firmamızı yurtdışında da temsil edilen bir çözüm markası olmasını hedefliyoruz. Gelecekte, yalnızca Türkiye’nin değil bölgenin güvenilen kurumsal çözüm sağlayıcısı olmayı planlıyoruz” diyor.
“Marka değil güven inşa ettik” sloganı ile Spark Group olarak kazançlarını yalnızca rakamlarla değil güvenle ölçtüklerini ifade eden Akbaş, “Bize göre etik olmayan kazanç, eksik bir başarıdır” şeklinde ifade ediyor.
Genç girişimcilere “vizyoner olun plansız olmayın”
Günümüzde bir trend haline gelen girişimcilikle ilgili unutulmaması gereken bir noktadan bahseden Serdar Akbaş, “İş kurmak kolaylaşsa da, marka olmak hala zor. Genç girişimcilere tavsiyem “vizyoner olun ama plansız olmayın. Cesur olun ama temelsiz hareket etmeyin. Sizi yavaşlatan değil, besleyen insanlarla yol yürüyün” diyor.
Güvenin önce insanlara, sonra sektöre kazandırılması gerektiğini vurgulayan Akbaş, “Bir marka olmak, sadece bir isim yaratmak değil, o ismi insanların zihninde değerle kazmaktır. Spark Group olarak bu anlayışla büyümeye devam ediyoruz.