Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, merak edilen soruları Hafta Sonu’nda yanıtlıyor. Türk Hava Yolları’nın Boeing ve Airbus ile yaptığı anlaşmalar havacılığın rotasını nasıl değiştirecek? Uluslararası iş birlikleriyle Türkiye’nin gökyüzündeki gücü nasıl artıyor? Yeni kabin konseptleri ve yolcuların en çok talep ettiği yenilikler neler? Yeşil dönüşüm ve yapay zekâ havacılığın geleceğini nasıl etkiliyor? 2026’da yeni rotalar, yeni fırsatlar mı geliyor? Hakan Çelik soruyor, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat yanıtlıyor…
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “2033 yılında uçak sayımız 813 uçağa çıkacak, hedefimiz bu.
Şuan verdiğiniz siparişlilerde 2033 yılında takvim veriyorlar. Üreticilerle pazarlığa başladık. Bizim geçmişten de üreticilerle yaptığımız çalışmalar olduğu için fiyatların nereye geldiği görüyoruz. Airbus 355 adet uçak siparişi verdik.
Şimdi biz politika ile ilgilendiriyorlar ya. O zaman Fransa ile aramız çok iyi değildi. Ama biz siparişi verdik. Dış işlerine danıştık sizin menfatiniz hangisi ise ona odaklanın dendi.
“UÇAK BÜYÜDÜKÇE MALİYET DEĞİŞİYOR”
Aynı zamanda biz o zamanlar Boeıng görüşmelerimiz devam ediyordu. Boeing uçaklarında hattın özelliklerine göre uçak kullanmanız geliyor. Her uçağın farklı maliyeti var. Uçak büyüdükçe maliyet değişiyor.
“UÇAK SİPARİŞİMİZLE POLİTİKANIN DOĞRUDAN İLGİSİ YOK”
Biz Boeing’le 2,5 yıldır görüşüyoruz. 1,5 yıl öncesi ise fiyat konusunda anlaşmıştık. Uçak siparişimizle politikanın doğrudan ilgisi yok. Biz kendini ispat etmemiş uçaklar almıyoruz.”
“UÇAĞIN KANADINA TAKILAN MOTORUN BİR PAZARLIĞI VAR”
Açık kalan konu ise motor konularıydı . Bizim şöyle baktığımızı yolcu başına karımız 22 23 dolar. Motoru alıyorsunuz. Uçağın kanadına takılan motorun bir pazarlığı var. Tek satıcı ise çok fazla zorlayamıyorsunuz. Onda da uçak tipi ile zorluyorsunuz.
“HER BİR BAKIMIN BAKIMI 7-8 MİLYON DOLARA MAL OLUYOR”
İkinci konu ise motorun bakımı nasıl yapılacak. Her bir bakımın bakımı 7-8 milyon dolara mal oluyor.
“225 UÇAK ALIYORUZ”
225 uçak alıyoruz. Bunun 75’inin imzasını attık. Çünkü buradaki motor anlaşmalarımız hemen hemen bitti. Bunun 50 adeti kesin. Bunun yanında da 150 adet dar gövde alacağız.
Kaynak: https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/thy-yonetim-kurulu-baskani-bolat-cnn-turkte-iste-boeing-siparisinin-perde-arkasi-7457913